Dag 22 - At sea

11 november 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

We zijn nog steeds op weg naar Roatan in Honduras in de Caraïbische zee. Prima nacht gehad op een rustige zee.
We kunnen de route volgen op ons TV scherm.

DSC_0001

De eerste blik naar buiten geeft nog altijd een zwaar bewolkte lucht... maar het zou beteren naarmate de ochtend vorderde.

We geven jullie vandaag ook wat weetjes over het grootste cruiseschip ter wereld. Gebouwd in Saint Nazaire in Frankrijk vaarde het zijn eerste cruise met passagiers eind maart 2018. Het is het 4de schip in de Oasis klasse en heeft een prijskaartje van 1,2 miljard euro. Het heeft een lengte van 361 meter, zeg maar zo'n 4 voetbalvelden achter elkaar. Het heeft een hoogte van 18 dekken en kan op maximum capaciteit 6680 passagiers en 2200 bemanningsleden aan boord hebben.

Door het maken van 7 neighborhouds (buurten zeg maar) voelt het schip nooit als overbevolkt aan. De vele duizenden passagiers zijn daardoor netjes verdeeld over het schip. Iedereen doet zijn eigen zin... drinken, eten, winkelen, sporten, entertainment... alles kan op deze drijvende stad. En dat 24u/24u als je energie genoeg hebt. Sommige neighborhouds zijn dan ook echt indrukwekkend zoals de Royal Promenade, het hart van het schip met vele winkels, bars en restaurants. Ook place to be voor de grotere party's. Of Central Park, de naam zegt het zelf, ingericht als een openlucht park met meer dan 20.000 echte bomen en planten, je kan er rustig wandelen maar ook op restaurant of shoppen.

Royal Promenade met de Rising bar, de bar gaat op en neer tussen de promenade en het hoger gelegen Central park.

Royal Promenade

Zich op een deel van Central Park vanop het hoger gelegen pooldeck en in het park.

DSC_0003

Central Park

Over pools geproken, de Symphony heeft maar liefst 23 zwembaden en jacuzzi's, in sommige zit je zelfs letterlijk boven het zeewater.

Zie je de overstekende jaccuzi ?

DSC_0041

Uiteraard ook een glijbanen complex "Perfect Storm" en kinder splash zone.

DSC_0048

DSC_0044

DSC_0049

DSC_0052

DSC_0004

Ik probeer ze later deze week wel uit, vandaag zitten wij lekker in het Adults only solarium met zicht op het ruime zeewater.

DSC_0038

DSC_0039

DSC_0042

Rond 11u worden we verwacht op de Crown & Anchor bijeenkomst, een ontmoeting voor trouwe klanten van Royal Caribbean zeg maar.
De passagiers met de hoogste loyaliteit worden door de kapitein in de bloemetjes gezet. Topper deze cruise is deze mevrouw met 297 cruises sinds het jaar 2000...

DSC_0014

Verder stelt cruise director Mike de senior officers voor en krijgen we een kleine voorstelling van het Aqua team dat vanavond het spektakel Hiro zal verzorgen in het Aquatheater.

DSC_0010

DSC_0011

DSC_0018

DSC_0020

Euh kapitein... moet gij niet het schip besturen, de paardenmolen is voor de kindjes toch ???

DSC_0026

De Symphony heeft ook de "Ultimate Abyss", de langste glijbaan op zee, vol met muziek, geluids- en licht effecten. Je glijd tegen een duizeling wekkende snelheid 10 dekken naar omlaag.

DSC_0024

Het weer blijft zonnig tot ongeveer 15u, dan varen we opnieuw een aantal regen buien tegemoet.

DSC_0005

Dan maar verder binnen vertier zoeken en een hapje eten. Er Zijn maar liefst 22 restaurants en nog eens zoveel bars en café's. Meest opvallende is allicht de Bionic Bar, waar 2 robots je favoriete cocktails maken, die je zelf kan samenstellen via een ipad.

DSC_0029

Wist je dat de Symphony maar liefst 13.000 kunstwerken aan boord heeft, van kleine tot hele grote...

DSC_0035

DSC_0031

Vele mensen aan boord boeken alvast hun volgende cruise(s), mooie kortingen en vele extra's. Het is dan ook vanaf dag 1 al ontzettend druk in het reisbureau "Next cruise".

DSC_0034

Daarna wordt het stilaan tijd om ons klaar te maken voor de avond. Tweede avond is traditioneel de verwelkoming door de Captain gevolgd door receptie en diner. Als we terug in de kajuit komen ligt er een boodschap dat onze excursie voor morgen in Roatan gecancelled is.

DSC_0036

Vorige week hadden we zelf al een excursie veranderd, die we thuis reeds geboekt hadden. We gaan in Costa Maya niet met de quads rijden in de jungle. We vrezen dat het voor Pascale haar rug te belastend zal zijn. De rug houdt het momenteel maar helemaal top is hij zeker niet. Costa Maya hebben we dus omgeruild voor een dagje relax in een beach resort. Maar voor morgen moesten we dus ook nog via Shore Excursions op zoek naar iets anders. We gingen normaal kayaken en snorkelen, dus vonden we nog een excursie met een catamaran waar we ook kunnen snorkelen.

Nadat dat geregeld was konden we aan de avond beginnen, die werd opgestart door het Symphony orchestra.
Captain Rick geeft nog even mee dat er 67 verschillende nationaliteiten van passagiers aan boord zijn deze cruise.

IMG_20191110_191730

IMG_20191110_194833

IMG_20191110_192532

IMG_20191110_193206 IMG_20191110_192818

IMG_20191110_204628

Na alweer lekker te hebben gegeten, is het laat op de avond nog tijd voor het eerste megaspektakel van deze week.
De Symphony beschikt over 3 grote theaters, buiten nog een heel aantal kleinere clubs, zoals jazz, comedy, dans en zelf karaoke.
De 3 grote zijn het Royal theater, dat zich vooraan in de buik van het schip bevind, die niet veel moet onder doen voor de stadschouwburg in Antwerpen, dan het openlucht Aquatheater op de achtersteven en in het midden van het schip Studio B, multifunctioneel van ijspiste tot allerhande party's en gameshows.

Vanavond gaan we kijken naar HIRO, een allround spektakel met dansers, duikers, luchtacrobatie, evenwicht, enz... in het aquatheater.

DSC_0053

DSC_0131

DSC_0133

DSC_0134

DSC_0138

Wat een top spektakel was me dat... na een uur volgt er een staande ovatie. Zoveel dingen die gebeuren, zoveel om naar te kijken en zoveel techniek dat er bij komt kijken. En alles zonder één foutje, op die hoogte, op een varend schip. Niet voor niets zijn deze teams samengesteld uit de besten in elk onderdeel van over heel de wereld.

Een mooie afsluiter van de dag.

Morgen komen we aan in Honduras, ze geven alweer wisselvallig weer. Let's hope for the best.

1. Benno:
    11 november 2019
    amaai da weer is niet zo goed daar he xxxx
  2. Francoise van nunen:
    11 november 2019
    Dat zag er heel leuk uit xx
  3. Erik:
    11 november 2019
    Ola pola wat is me dat allemaal 😳😳😳
    Dat is echt nie normaal... 🤪🤪🤪
    Geniet ervan...🍀🤗
    Hoeveel keer moeten jullie nog gaan voor dat record van Mv 🤔🤔
    Enjoy life 😘💋
  4. Steven:
    11 november 2019
    Leuk om first hand een inkijk te hebben in dat prachtige schip! Wat een luxe en zo enorm!
  5. Leo De Haen:
    11 november 2019
    Dag Luc en Pascale, na vier staten te hebben leren kennen, nu nog de 18 dekken ontdekken van uw cruiseschip. lk heb genoten van jullie reisverslag en ons Hilda ook. Beste grt.