Dag 27 - Coco Cay

16 november 2019 - Coco Cay, Bahamas, Florida, Verenigde Staten

Hier is hij dan, of we nu willen of niet, de laatste vakantiedag en de laatste bestemming van deze 4 fantastische weken. Als we ontwaken liggen we al aangemeerd aan het eiland Coco Cay in de Bahama's.

Coco Cay is eigenlijk de commerciële naam, gebruikt door Royal Carribean Int. als benaming van hun privé eiland. De echte naam is Little Stirrup en is één van de Berry eilanden op zo'n 80km van Nassau.

Royal Caribbean investeerde hier vorig en dit jaar 250 miljoen dollar voor een volledige transformatie en noemt het ondertussen niet voor niets "Perfect day at Coco Cay". Verschillende tropische stranden, lagune's, het grootste zoetwater zwembad in de Caribbean, het grootste waterpark van Noord-Amerika, jetski, een luchtballon, zipline, enz... Aangevuld met enkele restaurants en bars. Kortom alles was aanwezig voor een fantastische laatste dag.

Vanop dek 16 hebben we een prachtig uitzicht over Coco Cay.

Niet ver naast Coco Cay heeft een andere rederij Norwegian cruise lines ook één van de Berry eilanden in gebruik. Zij hebben wel geen pier aangelegd en moeten dus heel de dag met tenders (bootjes) van en naar het schip worden gebracht. Veel tijdverlies dus...

Ondertussen gaat aan boord ook nog alles gewoon verder. Zoals de surfsimulator flowrider. Wij pikken nog snel een spelletje mini-golf mee. Iedereen is al naar Coco Cay, dus de baan voor ons alleen.

Eens zin om een liedje met uw voeten te spelen, het kan op de pianotrap.

Daarna wordt het voor ons ook tijd om naar Coco Cay te vertrekken.

Geen waterglijbanen of zipline's voor ons vandaag maar nog eens de snelheid opzoeken van een jetski. En het moet gezegd het was een pittig parcoureke dat onze gids had uitgekozen. Soms dacht ik dat ik geen stuur vast had, maar een drilboor...  Zal het morgen voelen denk ik als ik de koffers moet dragen...

Jetski 5

jetski 1

Jetski 2

Jetski 3

Jetski 6

Ik had jullie begin deze week nog een filmpje van het snorkelen beloofd en was dit ook van plan van het jetskieën maar jullie moeten mij verontschuldigen, de website van reisblogger werkt niet mee...  ik krijg ze niet geupload. Begrijp niet waarom want met de airboat in New Orleans is het wel gelukt.

Na de jetski is het tijd om één van de grill restaurants aan te doen en ons daarna te verplaatsen naar Harbor beach aan de laguna. Er is ook nog Chill island en in januari 2020 opent ook nog South Beach. Alles is prachtig aangelegd. We genieten niet alleen van het eiland en zijn mogelijkheden maar natuurlijk ook van de lekkere Coco Loco, u kan het al raden de plaatselijke cocktail... sssttt... het zal afkicken worden vanaf morgen :-)

Vandaag is het "all aboard" om 16u30, we trekken het dan ook zo lang mogelijk en klokken af op 16u22...

Daarna is het tijd voor iets dat we met heel veel tegenzin doen, maar moet gebeuren. De kasten moeten terug leeg, de koffers terug vol want voor 22u vanavond moeten ze klaarstaan en worden ze opgehaald. Morgenvroeg bij het verlaten van de Symphony staan ze klaar in de terminal. Onze transfer naar Miami airport is ook geregeld.

Het is met veel tegenzin, dat we dit fantastische schip nu al moeten verlaten. Eén week aan boord is veel te weinig te tijd om alles te kunnen doen en uit proberen.

Om 12u vliegen we terug met Delta Airlines naar JFK in New York, daar hebben we overstaptijd van zo'n 4u30. Om 19u30 volgt dan onze nachtvlucht naar Brussel, waar we zondagmorgen rond 08u30 zullen landen. Deze keer is het taxi Seppe en Ellen die hopelijk zullen klaarstaan. ;-)

Vanavond gaan we nog één keer lekker eten en nemen we afscheid van ons team die ons heel de week in de watten hebben gelegd Marlon en Reginald, ons oberteam uit de Filipijnen.

Hier gaan we dan deze top vakantie afronden, ze komt zeker in onze top 3. Aan alle mooie liedjes komt jammer genoeg een einde.
We bedanken iedereen voor de leuke reacties en likes en hopen dat jullie door deze blog ook een beetje deze reis hebben kunnen mee volgen of zelfs mee beleven.

Tot een volgende.

ps: Oh, ik zou het bijna vergeten. Ik had in het begin van de blog beloofd dat ik cruise nr. 16 ging onthullen. Wel dat is al over enkele weken. Op 4 januari vertrekken we naar Dubai voor een cruise in de Perzische Golf.... Life is short, and world is wide.... Enjoy.