Dag 20 - Pompano Beach

9 november 2019 - Pompano Beach, Florida, Verenigde Staten

Het moet zijn dat 3 weken on the road toch wat begint door te wegen want vorige nacht sliepen we meer dan 9 uur aan één stuk... dat moet van in een vorig leven geleden zijn.

Allé het is duidelijk, de crowdfunding wordt niks :-)

Dan maar verder vandaag in één rechte lijn naar het zuiden. Het is nodig dat we zuidwaarts trekken want het gespreksonderwerp hier de laatste dagen is het koude front dat vanaf de noordpool over de Verenigde Staten zal trekken vanaf het weekend.

cold front

Verrast kijken we door het raam deze morgen dat het redelijk hard aan het regenen is, gelukkig is de weersvoorspelling voor onze bestemming van vandaag Pompano Beach beter dan Jacksonville.

Bij het ontbijt ontdekken we een nieuwigheid... een volautomatische pannenkoekbakmachine.

IMG_20191108_075103

Onze laatste lange rit vandaag, een dikke 500km zullen ons in de buurt van Miami brengen. Het zal tot voorbij Orlando en Cape Canavaral duren alvorens we de wolken en regen omruilen voor zonnestralen. Ook de temperatuur schiet de hoogte in tot zo'n 31 graden.

Vandaag arriveren we wel op tijd op onze bestemming en hebben we dus ruimschoots de tijd om de eerste echte plons te maken van deze vakantie.
We verblijven in het Surfside resort in Pompano Beach, zo'n 60km voor Miami.

DSC_0038

DSC_0019
Het water was zalig van temperatuur.

CSC_0045

DSC_0039

DSC_0011

Ook hier hebben we weer een huisdiertje...

CSC_0044

DSC_0004

DSC_0015

Surfside resort heeft ook toegang tot het strand, daar willen we dus ook nog een wandeling maken. Maar eerst alvorens aan boord te gaan nog even een wasje doen. Geen paniek dus als u al eens op een foto hetzelfde T-shirt ziet verschijnen.... ze zijn gewassen... :-)

DSC_0002

Eergisteren nog op het strand aan de golf van Mexico, vandaag alweer aan de Atlantische oceaan.

DSC_0020

DSC_0021

DSC_0022

Wie heeft dat hier nu geschreven ?

DSC_0024

DSC_0027

DSC_0033

DSC_0028

Weet er iemand hoe dit werkt ? Man op surfplank, tegen redelijk hoge snelheid, maar geen zeil of parapente ???

DSC_0032

DSC_0029

IMG_20191108_165223

CSC_0043

DSC_0026

Daarna halen we iets te eten in Walmart.
We dachten aan worst vandaag maar konden niet kiezen uit 7 meter worstjes...

IMG_20191108_144120

Bleek de kok uit de blokhut in de Smoky Mountains hier ook rond te lopen. We lieten hem dan maar een lekkere spaghetti maken.

CSC_0042

Voilà dat was het wat de roadtrip betrof. We vonden het ontzettend leuk, hebben 95% alles kunnen doen en zien wat gepland was.
The Deep South is weeral iets wat van onze lijst kan geschrapt worden en waar we mooie herinneringen zullen aan overhouden.
Licht vermoeid maar voldaan. Uiteraard beseffen we dat we nu beginnen aan de laatste week van onze vakantie en dat het nu heel vlug zal gaan, maar we gaan alvast nog met volle teugen genieten van wat ongetwijfeld een prachtige cruise wordt.

We zien jullie aan boord.

1. Erik:
    Hallokes🗣
    Da zen we nie gewoon...😳😳
    Waar is die reporter van Vlaanderen vakantie land gebleven 🤔🤔🤔
    Volgens mij hebben jullie het zeer goed gehad & die week niks doen...meer dan verdient...🍀✊️
    Enjoy life 🤗💋
  2. Ivette:
    9 november 2019
    Jullie vakantie heeft ons hongerig gemaakt, een reis naar de states zou er in 2021 in kunnen zitten.🤭
  3. Krasnic agim:
    9 november 2019
    Ik heb heel de reis mee gevolgd leerrijk en prachtig
    Rust nu maar aan boord uit dat je met volle kracht terug op uw bureau zit ha ha
    Gr.
  4. Benno:
    9 november 2019
    dat pakken ze weeral niet meer af mennekes xxx
  5. Luc & Ivette:
    9 november 2019
    Ik vond het zeer aangename en plezante lectuur voor ´s morgens bij het ontbijt, merci.
    Het was allemaal tot in de puntjes uitgewerkt, zeer leerrijk, mooie foto´s en zelfs wat humor erin verwerkt...
    Het is duidelijk dat jullie ervan genoten hebben en dat is het belangrijkste! We wensen jullie nu nog een fijn weekje heerlijk ontspannen toe.
  6. B &P:
    9 november 2019
    Ik ben ervan overtuigd dat jullie 3 fantastische weken achter de rug hebben maar zeer zeker vermoeiend (kan ik van meespreken). Dus een welverdiende rust aan boord van dit magnifiek schip. Alle dagen met de voetjes onder tafel👍👍 geniet ervan. Tot op zee zou ik zeggen😜
  7. Francoise van nunen:
    weer veel gezien :)