Helemaal klaar voor...

22 september 2019 - Antwerpen, België

Na een deugddoende Spaanse mini-break zijn we nu op minder dan een maand voor vertrek, dus geven we jullie nog een laatste update i.v.m. onze voorbereidingen. En we hebben goed nieuws want we zijn helemaal klaar voor de start.

ready

Dat wil zeggen dat ons roadbook voor onze rondreis door the Deep South tot in detail is uitgewerkt. Data, adressen, afstanden, tijdstippen, bezienswaardigheden, prijzen,... het staat allemaal op papier. Alleen zo halen we volgens ons het meeste uit deze reis en ook al is het soms getimed, het geeft ons toch een ontspannen gevoel te weten waar en wanneer we ergens moeten zijn, zonder ter plaatse nog alles te moeten uitzoeken en te improviseren. En hoeft er wat te worden aangepast dan zien we dat wel ter plaatse, dat is geen probleem.

roadbook

Op onze roadtrip gaan we uiteraard dagelijks allerlei dingen doen en bekijken. Vele hiervan zijn in beperkte groep of met gids of het tijdstip moet passen in ons schema, vandaar dat we al een heel deel dingen op voorhand geboekt hebben. Een risico moesten we er niet geraken maar het zou nog meer zonde zijn mochten we ter plaatse geen tickets meer kunnen bemachtigen. En zoals ik altijd zeg, ook kostenspreiding is hier een strategie.. zo krijg je niet de volledige rekening na de reis.

Wat hebben we zoal reeds geboekt... we gaan nog niet alles vertellen maar we geven er al een aantal mee. Zo worden we verwacht in Graceland, bij het Grand Ole Opry concert, bij de NBA wedstrijd in Atlanta en gaan we dineren op een Jazz cruise op de Mississippi. Uiteraard is er nog veel, veel meer, maar daarvoor moeten jullie ons blogverslagen lezen binnen enkele weken.

atlanta hawks

Ook onze ESTA visums (nodig om te mogen reizen naar de USA, maar nog geen garantie dat je het land binnen mag) zijn opnieuw aangevraagd, onze vorige waren na 2 jaar vervallen.  We hebben ook een USA simkaart aangekocht die ons 30 dagen onbeperkt 4G zal verschaffen en dus ook een Amerikaans gsm nummer. Handig voor als we met de wagen onderweg zijn en geen wifi verbinding hebben.

esta

Ook voor onze 4de afsluitende week op cruise naar de Caribbean is alles in orde. Ook hier zal weer zoveel te beleven vallen op en buiten het schip dat we ons geen minuut gaan vervelen en dat we nu al weten dat een week te kort zal zijn, maar daar willen we nog niet aan denken, want alles moet nog beginnen. We kunnen onze eerste cruise in 2011 nog levendig voorstellen en ondertussen wordt het al nummer 15... onvoorstelbaar. Zelfs nummer 16 is al geboekt maar daarover meer op het einde van deze reis.

sofs

Zo jullie zien, rest ons alleen nog onze koffers te pakken binnenkort en off we go... We hopen dat jullie met ons mee aftellen en we vanaf dan jullie met ons blogverslagen een beetje mee deze reis kunnen laten beleven en jullie wat lectuur kunnen bezorgen bij het ontbijt... ;-)
Uiteraard is het dan ook voor ons leuk om jullie reactie te lezen...

Wil je niets missen, schrijf je dan in op onze mailinglijst of lees via de link op FB.

Tot in oktober....

1. Luc & Ivette:
    23 september 2019
    Het zal weer allemaal dik in orde zijn. Heel veel "aftel-plezier" gewenst, want dat is toch ook al plezant! Met zo´n voorbereiding kan het alleen maar meevallen. 16e cruise!!?? Volgens mij zitten er bij jullie veel meer dagen in een jaar dan bij ons.....
    Heel veel groetjes, Luc en Ivette
  2. Francoise van nunen:
    24 september 2019
    Wij zien er al naar uit om je verslag te kunnen volgen .En wensen jullie een hele goed reis xxx
  3. Chrisje & Erik:
    19 oktober 2019