Dag 1 - Ready for take off...

21 oktober 2019 - Hallandale, Verenigde Staten

Zondag 20 september... eindelijk tijd om de theorie van de voorbije maanden om te zetten in de praktijk. Vele onder jullie weten echter al dat die praktijk de voorbije 3 weken aan een zijden draadje heeft gehangen door de rugproblemen van Pascale. Maar na enkele consultaties, CT-scan en veel medicijnen later heeft de neurochirurg het licht op groen gezet. De cortisonen hebben ook redelijk hun werk gedaan en met nog veel pijn en voorzichtigheid gaan we er aan beginnen. Kwart voor zeven deze morgen werden we door taxi "Dennis" opgehaald en vertrokken we richting Brussels Airport. We staan toch elke keer weer versteld van hoeveel volk er altijd op zo'n vroeg uur aankomt.

Taxi Dennis

Alles verliep vlot, tot het handvat van één van onze handbagage's afbrak, gedaan met rollen dus en dragen maar. Dat wordt morgen al naar de Walmart om een nieuwe. Een intake gesprek aan de check-inn en beide uitgekozen voor een extra drugs- en explosievencontrole later zaten we op tijd aan de gate voor het vertrek met onze Delta vlucht.

Delta

Onze reis naar Miami verliep in 2 delen, Brussel - New York en daarna door naar Florida. Exact om 10u30, zoals gepland, ging onze Boeing 767 de lucht in voor een vlucht van 7u40 naar JFK. Buiten af en toe wat "bumpy rijden over kasseien" was het een prima vlucht. De service van Delta vonden we zeker prima. Uitgebreid entertainment systeem (oa keuze uit meer dan 250 films en live tv), best lekker eten voor vliegtuignormen en afgesloten met een Magnum...

In de lucht Films Food Magnum Vluchtschema

We landen dus tijdig op JFK en gelukkig maar want de rijen aan de officers van de US border protection waren enorm. We hadden 2u en half om te boarden op onze volgende vlucht naar Miami en hebben er 90 minuten over gedaan om door te geraken. Daarna moesten we onze koffers nog ophalen en zelf terug afgeven bij Delta. Er bleef dus nog maar net tijd genoeg voor één lekkere en "schandalig" dure Stella... ;-)

JFK

Ook de vlucht naar Miami vertrok prima op tijd en maakte zelf een half uur goed op zijn tijdschema zodat we om 18.00u op onze eerste bestemming aankwamen. Tot onze aangename verrassing hoefden we hier niet meer door US border security en konden we gelijk door naar Alama car rental.
Met de nodige pijnstillers, kussentje in de rug en haar verstevigingsband aan, heeft Pascale de lange dag redelijk goed doorstaan dus daar zijn we ook al tevreden over.
Na het afwijzen van de voorgestelde upgrade voor een duurdere wagen mochten we in de garage gaan kiezen uit de full size sedans, de categorie die we hadden gereserveerd. We vergeleken de kofferinhoud tussen de verschillende merken en onze keuze viel op een KIA optima, die trouwens van binnen ook lekker ruim is. (foto volgt morgen)

Voor onze eerste nacht kozen we een Best Western hotel zo'n 25km buiten Miami in het kustplaatsje Hollywood (nee, niet dat van de films). Het was zondagavond dus de "traffic" in Miami viel zeer goed mee en konden we sneller dan voorzien inchecken in ons hotel.

best western

De vermoeidheid viel nog best mee en we besloten om na een verkwikkende douche, nog even naar de dijk en het strand te gaan, ook al was het toen al goed donker. De temperatuur bedroog toen nog steeds boven de 30 graden. We besloten om iets te gaan eten in het Margaritaville beach resort. Eén van de vele resorts van de ondertussen steenrijke zanger Jimmy Buffett. De resorts en restaurants zijn allemaal opgezet in Caribbean style.

Margaritaville 1 Margaritaville 2 Jimmy-Buffett Margaritaville 3

Onder de leuke klanken van een live band aten we een lekkere (en veel te grote) Cajun Chicken salad. Kwestie van niet te zwaar van start te gaan voor onze eerste dag. Iets na 23u arriveren we terug in ons hotel wordt het tijd om te slapen na een al bij al vlotte reisdag. Nu maar hopen dat we door de jetlag binnen enkele uren niet terug klaar wakker zijn. Morgen rijden we al een stukje noordwaarts maar blijven we nog in Florida en wordt het nog een acclimatisatiedag om dan dinsdag aan de eigenlijke roadtrip te beginnen.

Het staat al ergens in de vorige berichten, maar ik geef toch nog even mee dat de foto's in de verslagen kleiner zijn dan vroeger om de uploadsnelheid te verbeteren, maar als jullie ze in het groot willen bekijken, jullie op de foto in het verslag kunnen klikken of naar onze fotopagina gaan bovenaan. Ook bovenaan in het tabblad "kaart" kan je nu zien waar we ons op onze roadtrip bevinden.

Veel leesplezier, slaapwel en tot morgen.

ps: uiteraard zijn reacties altijd welkom en voor ons ook leuk om te lezen... ;-)

1. Xavier:
    21 oktober 2019
    Leuk verslag en TOP om te lezen dat het goed gaat met Pascale.
    Enjoy your trip 🍾💃🎉
  2. Dennis:
    21 oktober 2019
    Weeral plezant om te lezen en minder plezant om ze nog maar eens niet bij te zijn.. 😁 nog veel plezier!xxx
  3. Chrisje & Erik:
    21 oktober 2019
    Zo leuk dat we toch een beetje meereizen met jullie spannende en veelbelovende reis.
    We kijken al uit naar het vervolg van jullie verhaal 🤗😀
  4. Heidi en Luc:
    21 oktober 2019
    We weten weer wat doen de komende weken, lezen en meedromen...veel plezier!
  5. B &P:
    21 oktober 2019
    Waauuwww tof om te lezen 👍👍maar daar kruipt wel wat tijd in zekers in zo’n verslag. . . Geniet ervan en voor P’ke voorzichtig met da ruggeske hè ☺️
  6. Ivette:
    21 oktober 2019
    We gaan jullie reisverslag van elke dag zeker volgen. Pascale hopelijk niet te veel of beter gezegd, geen last van je rug. Geniet ervantte vrienden. Tot morgen😉
  7. Silvia:
    21 oktober 2019
    Fijn te horen dat alles goed verlopen is. Aangenaam en leuk verslag om te lezen. Wij volgen mee 👍💋
  8. Luc & Ivette:
    21 oktober 2019
    We zijn weer helemaal klaar voor jullie verslagen…
    De heenreis is toch al vlotjes verlopen, hopelijk zal de rug van Pascale niet te hard protesteren, wel jammer!
    Heel veel plezier gewenst.
  9. Leo De Haen:
    22 oktober 2019
    Ha, dag Luc en Pascale, geniet van jullie vakantie en het is leuk om te volgen. Thuis kunnen we ook genieten van uw reisverslag. Daag L en H
  10. Yolande & Roger:
    23 oktober 2019
    Hey vakantiegangers, van hieruit een vertraagde reactie 🤦‍♀️Wist ni dat jullie al vertrokken waren 🙈🙈.
    Geniet er alleszins van 🌞🛳🛳🌞😘