Vastbijten...

7 mei 2019 - Antwerpen, België

De reismicrobe heeft ons nu weer zo te pakken, dat we niet kunnen wachten met verder te werken aan de voorbereidingen.

Hier dus een overzicht van hoe ver we al staan.

Als je ons reisoverzicht bekijkt via tabblad "KAART" dan kan je ontdekken, dat we buiten de afsluitende cruise, zo'n 14 overnachtingsplaatsen nodig hebben te beginnen in Hollywood (Florida) en eindigend in Pompano Beach (Florida). Hoe begin je daar aan ? Uiteraard eerst je route vastleggen en bepalen hoeveel dagen je op een plaats wil blijven en dan het internet beginnen afschuimen op boekingssite's en/of tips van voorgangers onderzoeken. Na een paar trips wordt een mens daar aardig bedreven in... ;-)

Verder bepaal je het budget per overnachting, buiten een paar uitschuiversl... ;-)
We hebben ook gekeken dat we op sommige plaatsen eigen kookgelegenheid hebben, want 3 weken op restaurant is niet goed voor het budget en onze weegschaal, die sowieso de laatste week (cruise) al zal tilt slaan. Uiteraard moet voor ons elke boeking nog te annuleren zijn tot op de dag van aankomst, je weet nooit waarom je van je route moet of wil afwijken...

Wel na een paar avondjes werk zijn we daar mee klaar en zijn alle overnachtingen geboekt.

Hieronder enkele sfeerbeelden van enkele plaatsen waar we gaan verblijven...

SAV FL PEN NTC

Ook wat de cruise betreft, hebben we niet stil gezet. Gisterenavond kregen we een mail dat er weer een promotie 3-daagse van start ging bij de rederij wat betreft kortingen van 25 tot 30 % op boekingen voor excursies, drankpakketten e.a. extra's. Na even te bekijken en te ontdekken dat deze actie ons een mooi bedrag zou besparen hebben we maar beslist om de meeste dingen al vooruit te boeken, dan is dat alvast geregeld.

Zo staan er weer wat Caribbean en actieve dingen op het programma, zoals Jet ski, kayak, snorkellen, quad rijden, blauw water en witte stranden en vele lekkere cocktails...
Top of the bill moet een dag XPLOR worden in Mexico. Een dag vol actie, met 14 verschillende zip line's, 4x4 off road, zwemmen in onderaardse grotten en nog veel meer actie.

Ook hier al wat sfeerbeelden...

big french key quad jet ski xplor

U ziet het er is de laatste dagen al heel wat gebeurd, maar we zijn er natuurlijk nog lang niet. We werken de komende tijd gemotiveerd verder aan al onze activiteiten en bezoeken tijdens onze 3 weken durende roadtrip door de Deep South USA en natuurlijk moeten we nog een auto huren anders gaan we niet ver geraken... ,-)

Hou onze blog in de gaten.