Project 2019 voorbereiding

6 mei 2019 - Antwerpen, België

De kogel is door de kerk. Onze reis dit jaar wordt een combinatie van een roadtrip die we afsluiten met een cruise. Cruisen kent ondertussen geen geheimen meer voor ons en is dus zo geregeld. Schip en bestemming kiezen en al de rest loopt gesmeerd. De 3 weken roadtrip door de Deep South USA vraagt uiteraard wat meer voorbereiding. Route bepalen, auto en hotels boeken en bezienswaardigheden oplijsten en ook voor sommigen dingen we gaan doen en/of bezoeken al de nodige reservaties maken.

In onze navigatiebalk kunnen jullie onder het tabblad "KAART" onze volledige route op kaart bekijken alsook kunnen jullie onze route volgen via de lijst met plaatsen die we gaan aandoen.
Als je datum in de lijst ziet verspringen met 1 of 2 dagen, dan betekent het dat we meerdere dagen op één plaats blijven of met de cruise een zeedag hebben.

De roadtrip door de Deep South (zuidelijke staten van Noord-Amerika) wordt een prachtige mix van muziek (Country, Rock en Blues), natuur (Great Smokey Mountains NP en Mississippi river), geschiedenis (Burgeroorlog tussen North & South, plantages en slavernij), leuke steden als Atlanta, Nashville, Memphis en New Orleans, kennismaken met grote figuren als Elvis Presley, Martin Luther King, BB King, Johnny Cash, etc...

Absoluut hoogtepunt zijn de gerechten uit de cajunkeuken, waar cajun en creole zich hebben vermengd tot een bijzondere cultuur.  In het Diepe Zuiden vindt je heerlijk en overvloedig eten;  van verse vis en krab aan de kust tot burgers en country fried chicken in het binnenland. En altijd met een sausje Southern Hospitality.

Vliegen doen we dit jaar met Delta airlines vanuit Brussel. We maken zowel heen als terug een tussenlanding in New York en vliegen van daaruit verder op Miami.
Het bleek dit jaar de beste prijs een ook qua timing vielen deze vluchten goed in ons schema.

Delta airlines Boeing 767

Bij aankomst in Miami en na het ophalen van onze huurauto zullen we de eerste 2 dagen in Florida verblijven om een beetje te acclimatiseren en de jetlag te verteren. Daarna beginnen we dan aan onze roadtrip.

Onze roadtrip eindigt waar hij begonnen is in Miami, om daarna aan boord te gaan van de Symphony of the Seas voor een cruise die ons dit keer naar het westen van de Caribbean zal brengen en afsluiten op het Royal Caribbean privé eiland Coco Cay in de Bahamas. Cococay werd onlangs voor 250 miljoen dollar volledig geupdate met onder andere het grootste zoetwaterzwembad in de Caribbean.

Symphony of the Seas

Op het einde van de cruise vliegen we dan terug richting België.

Hou onze blog in de gaten om onze verdere voorbereidingen te volgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade