Dag 2 - Vero Beach

22 oktober 2019 - Vero Beach, Florida, Verenigde Staten

Om de dag te beginnen willen we iedereen al bedanken die een leuke reactie plaatste. Altijd plezant om te lezen. Wij houden vol, hopelijk jullie ook ;-)

Vandaag dus een tussendag tussen reis en roadtrip. De nacht is redelijk goed verlopen, rond 3u hadden we even een onderbreking door de jetlag maar we konden daarna toch nog verder slapen tot aan de ochtend. We hebben vandaag tijd genoeg en vertrokken rond 11u richting Vero Beach.

DSC_0001

IMG_20191021_101849

Maar eerst brachten we een bezoek aan de plaatselijke Walmart. Zoals gisteren al gezegd om één van onze handbagage koffertjes te vervangen en nog wat spullen voor onderweg te kopen.

Walmart... zeg maar Brico, Decathlon, Makro, Carrefour, Mediamarkt, etc... in één.

IMG_20191021_104813

IMG_20191021_105840

Attribuutje nodig voor Halloween ?

IMG_20191021_104955

Op deze afdeling komen we de komende weken misschien nog terug ? :-)

IMG_20191021_105139

Daarna zetten we onze weg verder langs de oostkust van Florida richting noorden. We hebben een rit van zo'n 200km voor de boeg naar Vero Beach. Onderweg passeren we Palm Beach, zeg maar het Knokke van Florida, maar omdat we dat al eerder bezochten laten we dat vandaag links liggen.
Het is vandaag extreem warm, volgens de nieuwsberichten sneuvelt er zelfs een warmte record voor oktober. We halen vandaag dan ook temperaturen tot 94°F of in Celcius meer dan 34 graden.

DSC_0003

DSC_0007

Na een korte pauze onderweg, bereiken we rond 15u ons 2de hotel, het Country Inn & Suites in Vero Beach.

DSC_0004

Op wandelafstand van het hotel ligt het Vero Beach outlet. Bekende merken aan lage prijzen. Dus nemen we na het inchecken daar alvast een kijkje.
En we komen terug met 2 paar Adidas sneakers voor amper € 50... leuke deal.

vero-beach-outlets

Daarna profiteren we van de zon en warme temperaturen aan het hotelzwembad, dat we dan ook nog voor ons alleen hebben...

instaplace_20191021_160020

IMG_20191021_162417

Tegen de avond rijden we naar Jaycee Park voor een strandwandeling aan de Atlantische Oceaan.
Het was er mooi en rustgevend.

DSC_0008

DSC_0029

DSC_0032

DSC_0042

DSC_0040

Poseren is niet altijd gemakkelijk... :-)

DSC_0033

DSC_0039

Na de strandwandeling, halen we wat te eten bij Publix en besluiten de rest van de avond in het hotel door te brengen. Morgen wordt het echter vroeg dag en we hebben nog wat slaap in te halen.  Voor het slapen gaan zien we op TV nog het nieuws en weerbericht ivm de tornado die net over Texas raasde en veel schade heeft aangericht in Dallas. Hij trekt nu in de richting van de staat Georgia en laat dat nu de richting zijn die wij de komende dagen ook uit moeten.  Om te volgen dus.

Morgen de eerste echte "bezoekdag" van de roadtrip. En dat wordt een bezoek aan de eerste en oudste stad op
Noord-Amerikaanse bodem.
Maar daar vertellen we morgen meer over.

Voor vandaag zonnige en warme groetjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Silvia:
    Oei oei 😱 oppassen voor de tornado hé 😏. Geniet er nog van 🌞🌴🌴
  2. Benno:
    22 oktober 2019
    da zijn al mooie foto's mennekes,geniet er maar volop van nu groetjes pa en Sonja xxxxx
  3. Erik:
    Waarom zou je naar Tv kijken 🤔🤔
    Vlaanderen vakantieland is er niets tegen als je dit leest...🤗😇
    Terug in België moet je gaan solliciteren bij de VRT🤜✊️
    Amuseer jullie 😘💋
  4. B &P:
    22 oktober 2019
    Da eerste dageske zag er al veelbelovend uit. . . 🌊🌊 ik wou dat ik erbij was mannekes 👍👍
    Ik zal sevens wel gaan werken en aan jullie denken 😄 Enjoy!..
  5. Guido M.:
    22 oktober 2019
    Het ziet er allemaal prachtig uit.
    Mochten jullie een tornado tegenkomen... Pascal hou je dan goed vast aan uw ventje hé.
  6. Erik en yvette:
    22 oktober 2019
    Niet te veel in de wind zijn en gelukkige verjaardag voor morgen an ons xxxx
  7. Luc & Ivette:
    23 oktober 2019